ALLE PROJECTEN IN ROTTERDAM

Project: Rotterdam Visitor
Periode: maart 2017 tot heden

Omschrijving: Rotterdam Visitor is een nieuw tweetalig toeristisch krantmagazine dat een aantal keer per jaar verschijnt. De verspreiding is gratis via VVV’s, culturele instellingen en attracties, horeca etc. Redactionele content bestaat uit toeristische en culturele highlights, shoppen, eten en drinken en uitgaan in Rotterdam. Local Media is verantwoordelijk voor de gehele commerciële exploitatie.

Project: City Guide Rotterdam
Periode: mei 2016 tot heden

Omschrijving: De recentelijk vernieuwde website cityguiderotterdam.com is hét toeristisch portal van de stad, en biedt informatie over hotels, eten en drinken, toeristische highlights en attracties, etc. Kortom alles wat voor bezoekers en bewoners van Rotterdam interessant is. De website trekt 150.000 bezoekers oer maand, en heeft op jaarbasis meer dan 2,5 miljoen pageviews. Wij zijn verantwoordelijk voor alle (commerciële) partnerships met externe partijen, en tevens voor alle sales.

Project: Uitagenda Rotterdam
Periode: maart 2011 tot heden

Omschrijving: Verzorgen van het volledige salestraject. Van het opstellen van een salesplan tot en met targets, klantprofielen en begrotingen. Uitagenda Rotterdam is het gratis culturele magazine voor wat er te doen is in Rotterdam. Het biedt alles wat een inwoner van de grote stad interesseert: cultuur, shoppen, lekker eten en uitgaan. Het bevat de uitgebreide agenda en persoonlijke tips van Rotterdammers die helpen bij het maken van een keuze uit het complete aanbod van het culturele leven in de stad. Sinds juni 2015 verzorgt Local Media ook de sales voor www.uitagendarotterdam.nl, de vervanger van rotterdamsuitburo.nl.

Project: Bureau Binnenstad
Periode: juni 2016 tot heden

Omschrijving: Bureau Binnenstad is onderdeel van de gemeente Rotterdam, en is verantwoordelijk voor het verlengen en veraangenamen van het verblijf van bezoekers en bewoners van de binnenstad van Rotterdam. In opdracht van Bureau Binnenstad organiseren we met regelmaat zogenaamde 010 momentjes. Dit zijn momentjes die bezoekers van de binnenstad op een leuke en positieve manier verrassen. Denk aan het uitdelen van goodiebags met goodies van lokale ondernemers, spontane optredens, schminken van kinderen etc.

Project: Rotterdam Festivals
Periode: maart 2011 tot heden

Omschrijving: Verantwoordelijk voor commerciële adviezen binnen verschillende afdelingen en organisatie breed, innovatie van producten, uitbreiden commerciële producten, behalen van sales targets, prognoses en business development.

Project: Marathon Rotterdam
Periode: Voorjaar 2014, 2015, 2016 en 2017

Omschrijving: Door middel van het opzetten van randprogrammering en acties met lokale ondernemers creëren we meer zichtbaarheid voor de Marathon in de binnenstad. De beleving van de bezoekers staat hierbij centraal. Voorbeelden hiervan zijn windowdressing en de Citymarathon, met een gemarkeerde route van 4,2 km door het centrum waarbij ondernemers kunnen aansluiten.

Project: Wereldhavendagen
Periode: zomer 2013, 2014, 2015, 2016 en 2017

Omschrijving: Door middel van het opzetten van randprogrammering en acties met lokale ondernemers creëren we meer zichtbaarheid voor de Wereldhavendagen in de binnenstad. De beleving van de bezoekers staat hierbij centraal. Voorbeelden hiervan zijn windowdressing, een maritieme modeshow, speciale haventattoo’s, een havenmenu en ga zo maar door.

Project: Rotterdam Partners
Periode: augustus 2011 tot heden

Omschrijving: Verzorgen van het acquisitietraject voor de B2C producten van Rotterdam Partners. De mediakit bestaat uit verschillende brochures, de website Rotterdam.INFO, de mailing Uit in Rotterdam en de Masterscreens bij de Beurstraverse.

Project: Rotterdams Uitburo
Periode: maart 2011 tot juni 2015

Omschrijving: Verantwoordelijk voor het volledige salestraject van alle (commerciële) producten van het Rotterdams Uitburo zoals de Uitagenda, website Rotterdams Uitburo, website Rotterdam Festivals, Uitmails, Festivalkalender, Kids Uitagenda en Expatmagazine. Wij richten ons hierbij voornamelijk op crossmediale verkoop en culturele partnerships.

Project: City Racing Rotterdam
Periode: zomer 2013 en zomer 2014

Omschrijving: Door middel van het opzetten van randprogrammering en acties met lokale ondernemers creëren we meer zichtbaarheid voor City Racing Rotterdam in de binnenstad. De beleving van de bezoekers staat hierbij centraal. Voorbeelden hiervan zijn een speciale VIP avond bij de Bijenkorf, Autospeurtocht, Racesimulators, Windowdressing en het plaatsen van Formule 1 auto’s bij grootwinkelbedrijven als de Bijenkorf.

Project: World Food Festival
Periode: zomer 2013

Omschrijving: Door middel van het opzetten van randprogrammering en acties met lokale ondernemers creëren we meer zichtbaarheid voor het World Food Festival in de binnenstad. De beleving van de bezoekers staat hierbij centraal. Voorbeelden hiervan zijn de World Food Route op de Binnenweg, Delicous Deliplein en kortingsacties bij restaurants.
Ook heeft Local Media de advertentieverkoop verzorgd voor het programmamagazine van het World Food Festival.

Project: Zomercarnaval / Rotterdam Unlimited
Periode: Zomer 2013, 2014, 2015 en 2016

Omschrijving: Door middel van het opzetten van randprogrammering en acties met lokale ondernemers creëren we meer zichtbaarheid voor Rotterdam Unlimited in de binnenstad. De beleving van de bezoekers staat hierbij centraal. Naast exotische menu’s bij deelnemende restaurants hebben we ter gelegenheid van 30 jaar zomercarnaval een tentoonstelling in etalages opgezet met de kostuums van vroeger en nu. Deze kostuums hebben o.a. bij de Bijenkorf, Hema, V&D, WE Fashion en bij Peek & Cloppenburg in de etalages gestaan.

Project: Internationale Architectuur Biënnale Rotterdam & Zig Zag City
Periode: Zomer 2014

Omschrijving: Voor de overkoepelende campagne ‘Architectuur in Rotterdam’ hebben we een route gemarkeerd vanaf het Centraal Station naar de Kunsthal. Ondernemers op de route hebben de etalageruiten ter beschikking gesteld voor bestickering. Ook met het NRC is een succesvolle samenwerking opgezet waarbij de Cultuurmuur is behangen.
Voor Zig Zag City is het programmablad voorzien van lokale advertenties.

Project: 24 uur cultuur
Periode: Zomer 2011, zomer 2012, zomer 2013 en zomer 2014

Omschrijving: De opening van het culturele seizoen in Rotterdam is uniek. Het tweede weekend van september staat cultuur 24 uur lang in de spotlights in Rotterdam. Tijdens 24 uur cultuur wordt Rotterdam gedomineerd door theater, dans, beeldende kunst, muziek en film. Bezoekers krijgen de kans om gedurende een etmaal lang te proeven en te genieten van een aantrekkelijk, afwisselend en verrassend programma.
Local Media heeft het acquisitietraject voor het programmamagazine verzorgd.

Project: The Fitnessclub
Periode: najaar 2011

Omschrijving: Opzetten van een ledenpas die de leden van de Fitnessclub veel financiële voordelen biedt. Met 50 lokale ondernemers werden samenwerkingen opgezet variërend van een korting op de zonnebank tot een gratis baanhuur bij de tennisvereniging.